Smäll på fingrarna

Vad dum jag känner mig. Satt vid middagsbordet ikväll och Viktor pratar om höstens nya biofilmer , och nämner "2012" som jag skrev om för nån vecka sedan. Ja, alltså inte om filmen, utan min förvåning över avsaknaden av denna film.

Därefter när jag nu loggade in så har jag fått en kommentar på just det inlägget som berättar för mig att en sådan film kommer inom kort. Tyvärr så är ju även denna en katastroffilm, vilket var som jag inte hoppades på men men. Filmindustrin är ju som den är.

Vad ska man säga. Mina tankar ligger i tiden, men jag är dåligt uppdaterad!

 

På wikipedia kan man läsa följande om filmen i fråga:

"Katastrofer börjar inträffa samtidigt i hela världen den 21 december 2012. USA inrättar en myndighet vid namn "Institute for Human Continuity" (Institutet för Människoartens Överlevnad) som med hjälp av ett antal fartyg försöker garantera Homo Sapiens överlevnad.

Filmen är inspirerad av ett antal olika hypoteser, bl.a. att Mayakalendern tar slut vilket vissa tror betyder jordens undergång, vissa tror också att den yttersta dagen kommer."

 

Synd! Man kan ju dock hoppas på att vi överlever och sedan börjar Förstå.

Det brukar ju för det mesta känneteckna katastroffilm i ett nötskal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0