2012

Hur kommer det sig att det fortfarande inte kommit någon Hollywoodproducerad katastroffilm om 2012? Los gringos brukar ju annars vara rätt bra på att hänga med i tiden. dvs, det finns filmer om hotande undergång i de flesta genrer. utomjordingar, miljöförstöring, superskurkar, maktgalningar, den religiösa domedagen, vampyrer, varulvar, milleniet och diverse korsningar mellan dessa.
Både maya, aztekerna och Hopiindianerna bl.a. har föruspått att det kommer hända något år 2012, då vi enligt deras profetior kommer gå in i en ny era.
Inte för att det är något jag oroar mig över. Men det får mig att fundera.
Varför har ingen tagit tillfället i akt att skapa något runt detta?

Jag tror inte på massundergång eller något annat destruktivt, och det tror jag inte att de gjorde heller. Men vore det inte upplyftande med en film som handlade om hur vi som mänsklig ras gick in en ny typ av tänkande och förståelse.

istället kommer det fler och fler filmer som handlar om hur planeten går under och hur någon i sista sekund lyckas klura ut den magiska formeln som räddar dagen (och alla oss spända åskådare).

jo det har kommit en hel del filmer som behandlar temat "hur världen kommer se ut om 20 år om vi inte förändrar vårt beteende och våra omoraliska vanor"

jag är ingen filmskapare.
jag är inte ens en kritiker. allt har väl sin mening, på sätt och vis. men lite mer Mening skulle inte skada oss.
särskilt inte om det fick oss att vakna upp ur den här dvalan.
och sluta hata allt som vi inte förstår.


Kommentarer
Postat av: Kitten

Tyvärr har dom just gjort en film om 2012. Men igen, en katastrof-film. Där världen går under, förstås. Suck. Själv hoppas jag mer på att 2012 skulle innebära ett annat sorts "medvetande" som Eckhart Tolle skriver om i bl.a. "A new earth"...Googla ifall det låter intressant!



Ha en fin dag!



Kitten

2009-09-28 @ 14:38:12
URL: http://www.kitteninlove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0