smoothie-inspo

 
nygammal favorit är smoothien. jag har gjort då och då nu när kroppen är extra ljusbrist-trött.
 
 
jag gör min egen havremjölk åtminstone varannan vecka. tycker jag får i mig tillräckligt med mjölk, fil å yoghurt ändå, så bara vegetabilisk näring får vara med när jag gör smoothies. känns gott ut i tårna, havregryn innehåller ju dessutom många nyttigheter. jag gör havremjölken såhär-->
 
 
sen tar man sina favoriter. bananer är stapelvara i mitt skafferi så det finns alltid. blir de bruna brukar jag skiva dem och lägga i matlåda i frysen. perfekt smoothie-ingrediens redo att använda som de är. men den här gången tog jag fryst spenat och bär + en skiva ananas. agave-sirapen behövdes inte till just den här smoothien för det blev sött ändå. men när jag använder fler grönsaker och mindre frukt brukar jag ta en sked eller så.
 
 
jag brukar lägga det frysta i havremjölken en liten stund så de mjukas upp, men inte tinar helt. det frysta gör att det blir krämigare, och kallare förstås.
sen i med resten å mixa slät!
 
 
blir det mer smoothie än jag tänker dricka häller jag upp det på syltburkkar å förvarar i kylen. men den är ju godast nygjord förstås:D
 
 
hembakat bröd (återupptäckt recept) med hummus och munggroddar till det och det blir nästan en riktig måltid!
 
återigen boken Galna Sexiga Dieten som gett lite mat-inspo! + denna sida
 
 

Kommentarer
Postat av: Cattis

Det ser gott ut. Jag har alla ingredienser hemma utom ananasen, kanske kan testa med en kiwi istället. Det är perfekt med smoothie just nu när man väntar på sommaren och mer vitaminer! Tack för inspirationen :)

2015-01-23 @ 22:21:59
Postat av: Cattis

Det ser gott ut. Jag har alla ingredienser hemma utom ananasen, kanske kan testa med en kiwi istället. Det är perfekt med smoothie just nu när man väntar på sommaren och mer vitaminer! Tack för inspirationen :)

Svar: ja det är bara att blanda på:) tack för kommentaren <3
Sofia Nordahl

2015-01-23 @ 22:22:01
Postat av: Miri

Mums det ser og lyder lækkert :) Mad med kærlighed :)

Svar: ja <3
Sofia Nordahl

2015-01-24 @ 10:00:02
URL: http://vandreblandtege.blogspot.dk/
Postat av: lisa

mm ser gott ut!

2015-01-28 @ 18:59:28
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0