utvärdering?

 
jag fick precis en förfrågan på ett gammalt inlägg, om kombucha. jag har tänkt starta upp en ny kombuchaodling framåt sommaren, för att dela med mig av. men nu undrar jag ju förstås, hur har det gått för er som jag skickade till i höstas? klarade era kombuchor transporten? lyckades ni att få till en bra kombucha? vad tyckte ni? och har ni hittat fler recept som passar och blir en god dryck? jag är nyfiken förstås och det vore roligt att veta hur det har gått!
 
jag fick min kombucha för ca 1,5 år sedan av en fd studentsambo. sammanlagt har jag sedan dess delat den ca 15 gånger och gett bort till nya frälsta(och en del ofrälsta), som i sin tur (iallafall en del av dem) delat den vidare med vänner och bekanta. det tycker jag är jättekul!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Min tog sig tyvärr aldrig :,(

Svar: vad tråkigt:( kanske får göra ett nytt försök. jag misstönker att några kombuchor fick det kallt om fötterna i transporten, då det frös på ett tag när jag höll på att skicka ut. svårt att isolera och samtidigt packa så att kombuchan kan andas. nästa delning blir i sommar när det är varmt!:)
Sofia Nordahl

2014-05-07 @ 22:09:38
Postat av: Elin

Ok få ställer jag mig i kö för nästa delning :)

2014-05-08 @ 17:47:01
Postat av: [email protected]

Tack kände till hemligheten med skönhet

2014-05-09 @ 21:52:29
Postat av: Anonym

Tack kände till hemligheten med skönhet

2014-05-09 @ 21:54:55
Postat av: Yuuki

Mina lever! Även om produktionen har gått upp och ner lite. Har även experimenterat lite med smaksättning, så gott!

Svar: så kul!! och tack för svar:) själv ska jag prova mig på att göra kombucha på egen mynta i sommar. får återkomma med hur det gått:)
Sofia Nordahl

2014-05-12 @ 18:17:51
Postat av: Moa

Min orkade med ett gäng omgångar sen la hen ner. Men det som blev var fantastiskt gott! Använde grönt te med agavesirap som sötning!

2014-06-13 @ 16:48:37
Postat av: Hanna

Min fungerade väldigt bra tills jag inte orkade hålla på längre eftersom jag bodde på två ställen. Jag ställer mig gärna i kö igen när du har tillräckligt många att skicka.

2014-07-17 @ 18:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0