trettio

 
Woa, nu är jag 30! jag hade en fin dag igår tillsammans med familj och vänner, faktiskt en kombo som fungerar bättre för varje år som går;) jag har tagit min kos till stugan nu men höll kalas i kollektivet med bravur. kramades, grillade, åt, drack och hade en 2åring som rutchade kana på mina ben mest hela tiden. jag tog inte ett enda foto under min 30årsdag men de fina blommorna fick jag från mina fina handledare på praktikplatsen. de står nära köksbordet så jag kan glutta och lukta på dem titt som tätt. om mindre än en månad är jag nyutexaminerad trädgårdsmästare!!
 
Jag har fått frågan om ålderskris av nästan alla som jag pratat med den senaste månaden. jag svarar nej. eller "inte än". Att bli 30 är ingen särskild bedrift och inte heller något jag haft noja över. däremot finns en annan grej som gör mig lite paranoid, nämligen att jag ska ta körkort nu i vår! ja det är väl dags, men stockholmare som jag är så har jag aldrig känt behovet särskilt starkt. här fungerar kollektivtrafiken ganska smärtfritt, även på landet. eller så är jag kanske bara van att vänta och gilla läget!
 
jag kan nog tänka mig att dela bil med någon, särskilt om jag fortsätter med kollektivlivet i framtiden. att ha egen bil känns inte aktuellt så länge jag bor ensam. jag är mest intresserad av att leva så enkelt som möjligt och slippa onödiga kostnader. min plan är att lyssna på vad jag verkligen vill, och sen göra't! inte ta det bekväma och trygga framför det nervpirriga levande livet. 
 
jamen jahadå. idag är alltså den första dagen på resten av mitt liv!! (som alla andra dagar förstås;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna

Grattis!

Svar: tack:)
Sofia Nordahl

2014-04-03 @ 22:53:46
Postat av: Elin

Grattis! :)

Svar: tack:)
Sofia Nordahl

2014-04-04 @ 08:25:23
Postat av: TuvaMinnaLinn

Åh! Grattis grattis!
30 är gott:)

Och du, jag håller på med det där jädra körkortet jag med, motigt är vad det är:/

Svar: tack tack! ja jag tror det också. trettiostrecket känns på nåt sätt lite tryggt. som att jag tillåts vara mer mig själv och inte be om ursäkt för det... lycka till med körkortet minna!!:)
Sofia Nordahl

2014-04-04 @ 22:10:33
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Misel

Jag minns att jag övningskörde med en Järfällafröken ett par gånger för en sådär 400 år sen...och hon satte fasen allt direkt! Sjuk talang var hon, den dära.. Såeee, det är bara å boka uppkörning - direkt :)

Svar: ååh men tack misel... jag kanske borde slagit till då. på 400 år hinner man ju lätt glömma sånt där;) hoppas du mår bra!
Sofia Nordahl

2014-04-07 @ 23:19:19
Postat av: LisaTorun

Grattis! Skönt med någon som inte har åldersnoja, det ger mig hopp liksom. Och skönt när folk är äldre än vad en (jag) tror.

Svar: hehe. jag hörde mig själv svara idag på hur gammal jag är och när jag sagt trettio så kändes de inte ett dugg konstigt och jobbigt. men sen kom jag på mig själv att det kändes konstigt att inte tycka att de var konstigt...
Sofia Nordahl

2014-04-08 @ 08:27:39
URL: http://torunfirouzeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0