drömmar

 
I skolan har vi nu en kurs som heter Entreprenörskap. Det är inte som jag hade tänkt mig. Men kanske precis vad jag behöver just nu. Vi får sätta våra drömmar på papper. Go wild! som vår kursleddare sa. 
Och det gjorde jag. 
Jag inser att jag aldrig varit konkret i mina drömmar förut. aldrig egentligen pratat om dem med någon. formulerat
 orden som kan förvandla fantasi till verklighet. inte de stora drömmarna iaf.
 
Det är kanske 10-12 år sen jag för första gången hörde talas om moodboards. nu har jag börjat göra en direkt på väggen. det känns viktigt på ett sätt som det inte gjort förut. 
 
jag har också- på min dator- en inspirationsmapp där jag samlar sånt som slår an en sträng inuti mig. jag behöver det. en knuff. eller många. det kan vara ord, unga och gamla leenden eller bara vackra landskap. huvudsaken är att de gör något. med mig.
 
jag ska berätta en dag, vad jag drömmer om.
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja, berätta gärna någon dag.
Tack, för inspirationen du ger.

2013-11-25 @ 07:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0