substans

 

Det är så mycket jag aldrig säger, så många kramar jag aldrig ger. Även om jag ändå gör också just det.

Jag ser på the secret om och om igen, försöker omprogrammera mig, så att jag också ska se allt det fina. Och glömma det där som tynger..

 

Skickade en videohälsning till en vän på födelsedagen på ett språk jag inte behärskar. Det gjorde mig glad och glädjen i henne gav mig lite nytt mod. Att tro på att våren snart väcks också i mig.

 

Det är de yttre förändringarna som känts ett tag nu. Yttre som blir inre. Någon som lämnar ett hål i mig. Det är outtalat, och kommer så förbli. Jag vet att det aldrig är för sent, men vissa saker är bäst att lämnas som de är.

 

Jag vaknar mitt i mörkret och tror det är morgon, drömmer samma drömmar natt efter natt. om samma.  Funderar på om det betyder något speciellt, om det är något jag glömt, eller förträngt. Om det är något jag ska göra innan tiden runnit ut.

Men jag tar flykt till tilliten, om att allt är som det ska. Att det är så det blir, som är meningen.

 

I dansen hittar jag ofta många svar eller hintar på det jag söker. Ibland räcker det bara med att få ut det som gror inne i bröstet. Det är där jag går in i mig själv, och kommer ut på andra sidan. 

Det är rörlig meditation. Jag känner mer och mer att det är verkligen det jag är. rörelse. det vi är. och att jag nu äntligen börjar våga tillåta det. 

 


Kommentarer
Postat av: TuvaMinnaLinn

Vackert :)

2013-03-21 @ 21:23:43
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Daniel

Inom Shamanismen så kan tex återkommande drömmar vara tecken på att "andra sidan" vill få kontakt med dig och eller leverera ett meddelande. Och fullt ut så kommer det bara bli intensivare tills dess det.

Bara en tanke
-Daniel

Svar: absolut det tror jag på. den senaste tiden har jag drömt om människor som jag sedan träffat. först en vän som varit bortrest i ett halvår(vi pratar aldrig med varandra). jag drömde att han kom hem, efter 1 vecka hade han bestält en spontan biljett och var tillbaka här i byn. för ca 10 dagar sen drömde jag att jag träffade en person som kändes väldigt speciell. ingen jag har träffat i verkliga livet, bara i drömmen. och nu i helgen så åkte jag med några kompisar på ett litet äventyr, och då träffade jag denna "drömperson" i verkligheten! jag berättade det inte för berörda, men jag blev själv så paff och perplex och jag vet inte vad det vill säga. det är ett nytt fenomen för mig..
Sofia Nordahl

2014-01-04 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0