säsong

 
för exakt ett år sen såg det ut såhär hemma i lägenheten. jag var lite tidig då, med vissa sorter, men snart är det dags att börja så på riktigt!
 
 
Kronärtskockan jag sådde för några veckor sen har börjat ta sig friheter. Det är en av få grödor som kan sås redan i februari. Men alla sorters kål, gurka, tomat, chili, citronmeliss och gräslök står snart på tur. 
 
Jag tror att lite av det där hoppet som ska väckas i mig kommer göra det när det grönskar igen. björk och rosor och liljekonvaljer. tänk att man nästan glömmer hur de känns, ser ut och doftar. fast ändå inte. kan det vara en försvarsmekanism, för att inte längta ihjäl sig när vintern blir för lång. vår. snart är den här.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Alltså jag måste bara säga wow och hurra för din blogg och för att jag hittade den som av en slump. Du skriver om och fotar precis precis precis sådant som jag vill läsa om och vila mina ögon på. Jag måste genast bokmärka den här platsen så att jag kan återvända. Tack!

Svar: så härligt, det tackar jag för:)
Sofia Nordahl

2013-03-24 @ 12:46:36
URL: http://egentligen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0