rariteter

 
 
Jag sitter ofta och letar rariteter på etsy., ett ganska onödigt tidsfördriv, men de har så mycket fint. hantverkare och vintageälskare samsas på denna plats. om jag köper via nätet så är det oftast inom sverige, men jag letar gärna på etsy om det är ovanligare saker jag är ute efter. ganska nyligen insåg jag att man kan köpa presentkort där också. det är ju ingen dum idé om man vill ge någon möjligheten att själv välja ut en specifik sak. där finns konstnärer, skomakare, instrumentmakare och antikexperter i en blandning från världens alla hörn. lite som världens bästa julmarknad skulle jag tycka.
 
myrorna och stockholms stadsmission har jag alltid handlat från också när jag letar presenter (vilka även de har presentkort) och det är ju dessutom hyfsat lokalt. smart i dubbel bemärkelse. har ni fler tips på bra hantverks/vintage-sidor så tipsa gärna!
 
 
1. makramé halsband
2. handgjorda återbruks-ulltofflor
3. vintage pipor
4. vintage led zeppelin-tshirt
5. spetsklänning
6. liten same-väska
7. hennamålad tamburin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0