kryptisk

 
det är inte meningen att låta så kryptisk här i bloggen. jag märker det när jag läser den själv ibland. det är sällan som det jag skriver speglar det jag känner.
 
jag tar sakta förväl av mitt hem och minns genom foton allt som hänt här under de två år som jag bott här. jag packar ner småprylar och försöker sälja av så mycket onödigheter som möjligt.
egentligen finns det hundra saker jag vill skriva om och det jag mest tänker på nu har jag har inte riktigt våga säga öppet. men nu säger jag det. om en månad flyttar jag och jag ska köpa hus!
 
ett litet sommarhus med trädgård i närheten av skolan. det är svårt att förstå att jag ska ha något som är mitt eget att ta hand om, men det är precis vad jag önskat mig. allt går bara man vill:) det kommer bli så fint och hoppas ni vill följa med mig dit här i bloggen!
 
kolonilotten är ledsamt försummad med ogräsrensningen men jag litar på att permakultur-teorin hoppar jämfota av glädje över klövern och tistlarna som trängs mellan tomater och bönor. har det funnits någon fint med denna regniga sommar så är det iaf lättnaden när jag sitter inne på kvällen med ångest över att inte ha hunnit vattna-igen. och så hör jag tyst och stilla hur regnet börjar smattra mot fönsterbrädan. jag somnar alltid som bäst med öppet fönster då.
 

Kommentarer
Postat av: Emmie

Så himla himla spännande och kul för dig!!! Grattis!!! Åååh, avundfriskheten drabbar mig:) ( avund för mig är ALDRIG förenat med missunnsamhet, så jag blir aldrig sjuk;)
Ser fram emot nästa vår då, att få följa med i trädgårdsplaneringen! Och husinredning..:)

Svar: jag gillar det där med avundheten. själv försöker jag närma mig det jag är avund(sjuk) på för då går känslan lätt att omvandla till något att se upp til istället! redan i år blir det nog bildkavalkad från stugan:)!
Sofia Nordahl

2012-07-30 @ 10:25:52
URL: http://www.bakinganddreaming.blogspot.com
Postat av: TuvaMinnaLinn

Underbart! starkt av dig att ta steget och följa hjärtat.

Svar: ja det känns verkligen rätt! inget sätt hade varit bättre att lösa situationen på! jag är megaglad!:)
Sofia Nordahl

2012-07-31 @ 18:03:01
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Helena

Det är så märkligt när jag läser din blogg. Först åkte du till Palam där jag varit, sedan går du en kurs i shamanism vilket jag tänkte göra för sisådär 20 år sedan men aldrig gjorde. Nu ska du flytta till Ytterjärna och gå en utbildning...jag har nyligen gått en annan kurs därute och längtar dit igen. Att läsa din blogg påminner mig om vilka vägar jag gått och vilka jag valt bort men kanske återvänder till. Jag önskar dig all lycka till med din väg!

Svar: ja det är ju lustigt:) vad har du läst i järna? finns väl inget som hindrar att du åker på den där shamanismkursen också. isåfall vill jag verkligen rekommendera staffan ljung, han är en så himla opretentiös och fantastisk lärare!
Sofia Nordahl

2012-08-01 @ 19:03:51
Postat av: Anonym

Jag läste antroposofi/waldorfpedagogik på deltid fast jag fullföljde inte pga jobb och annat. Ja, jag kanske går en sån kurs någon gång snart. Tack för tips på lärare!

2012-08-03 @ 18:44:13
Postat av: Lisa

din blogg är finfin och du med!

2012-08-09 @ 20:08:54
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0