inte riktigt som jag tänkt men ändå just så

'

Jag försöker summera min vistelse här. Allt jag har sett och hört, känt och så. Det blir svårt för gång på gång märker jag att texterna genomsyras av en lömsk bitterhet och ett missnöje i allt det färgglada. Jag är helt enkelt inte såld på detta land. Jag har försökt, och visst, stundtals har jag sett fantastiska vyer och träffat de vänligaste människorna man kan tänka sig. Men mesta delen av resan har varit ett ständigt klagande över lukter, transporter och grisiga hotellrum. Pinsamt men sant.

'

Kanske får jag leva med det och först när jag återigen är i min trygga hemmasfär kan jag se tillbaka och verkligen uppskatta den här resan så som jag vill.

'

Intensiteten har varit så hård och lämnat både kropp och sinne fullständigt tomt många gånger. Bara första 13 dagarna bestod av 7 olika städer. Igår var vår sista besöksdag och nu är jag tillbaka där jag började, i Mahabali Puram. Jag är så glad att få se havet igen och att allt snart är över.

'


Kommentarer
Postat av: viktor

bitterljuv symfoni, det är inte lätt att beta av 7 städer inom loppet av 13 dagar, inte våra geners stil helt enkelt kram :)

2012-02-11 @ 13:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0