bits+pieces

1
2
3
4
5

6

7

8


9
 
10
11
12
13'
14
 

1. Julens bubblare har varit lakritsmaränger, jösses vad gott! En studiekamrat gjorde och bjöd på före avslutningen så jag var tvungen att testa hemma. lakritsen är krossad turkisk peppar, resten är som vanligt. trippel sats gjorde jag och nästan allt är uppätet! (jag erkänner mig väldigt skyldig)

 

2. Hemmakväll med brasa, tända ljus och film.

 

3. Äppelringar från äpplen i päronens(haha) trädgård hängde i köket i höstas. nu äts de med morgonyoghurten.

 

4. En vanlig dag i skolan. En novembereftermiddag planterade vi äppelträd. Det var strax innan snön lade sig. jag trodde aldrig att man kunde göra det så sent på året, men tji fick jag. 

 

5. popcornkväll i stugan

 

6. utflykt till tullgarn med klassen. Vi kollade in alléer och hur man förr planerade slottsträdgårdar. Sen fikade vi och Jonatans fina handmålade ryggsäck livade upp lite extra.

 

7. samma dag åkte vi till Trosa och besökte privatträdgårdar och parker. Trosa måste vara riktigt fint på sommaren. Hoppas på fler utflykter dit!

 

8. garderoben hemma. det fanns bara ett 40 cm brett skåp när jag flyttade in=räcker inte på långa vägar! Den nya garderoben fixades genom att täcka för ett fönster och spänna upp en stålvajer, gå ut i skogen och leta efter en stadig gren. Grenen skalades ren och hängdes upp. Den har brakat ner en gång med alla kläder på och fick regleras men nu sitter den som berget, inkilad mellan två väggar och med extra hänganordning av ståltråd från taket. Jag använde vanliga gardinlängder som skynken att dra för.

 

9. skolutflykt till kulturhuset i järna med trädgård. I seminarieparken finns ett damm-system som renar allt vatten från kulturhuset, skolan intill samt hotellet som ligger på samma mark. Så himla coolt och även fantastiskt vackert. Vattnet drivs fram genom olika dammar och genom små vattentrappor, vilka hjälper till att syresätta vattnet. Det rena vattnet går sen ut i östersjön.

 

10. den där nya grejen i ansiktet. Jag och min kompis Maeles bonusbarn kallar den El supermoco (supersnorkråkan) vilket helt klart är en isbrytare:)

 

11. Mitt hem inbäddat i snötäcke. Svårt att föreställa sig i somras när allt var nytt.  När jag vaknar är det frostrosor på loftfönstret och ständigt ny  snö. Det är så vackert när solen ligger på att jag knappt fattar att det är mitt. Jag har varit hemma alldeles för lite på sista tiden, särskilt under jullovet. Det ska tas igen nästa år (vecka).

 

12. höst i favoritkängorna

 

13. vinter i favoritkängorna

 

14. Hemma

 

 (lånad rubrik, bits+pieces från fina bleubird förstås)'
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Fynd

Vilka härliga vardagsbilder! Tänker alltid att jag ska ta med mig kameran när jag är ute eller åker bort men tycker det blir jobbigt att bära med den och ta upp den. Tips? :)

Svar: jag är faktisk likadan men har väl mer eller mindre tvingat mig själv att försöka. när jag går igenom gamla bilder så märker jag ofta att jag saknar just de där fotona som jag skulle vilja ha, och därför försöker jag bli bättre på det. det är bara att göra antar jag:)
Sofia Nordahl

2012-12-30 @ 12:32:07
URL: http://www.frokenfynd.se
Postat av: Carro

Ville bara tipsa om Kung Markattas lakritspulver! Så får du ekologiskt lakrits till dina maränger:)

Svar: tack, ska prova nästa gång!
Sofia Nordahl

2012-12-31 @ 13:51:27
Postat av: Pettiwoman

Dels är du vacker som en dag och så ser det så stilla och harmoniskt ut hos dig. Hoppas du känner dig lika harmonisk innombords som du utstrålar =)

Gott nytt år!

Kram

Svar: tack snälla:) ofta gör jag det men långtifrån alltid. jag tänker ibland på vilken bild man ger av sig själv genom att dela en del av sig själv på nätet. vi är ju alla människor förstås, men jag tror verkligen på att man skapar sin verklighet så det försöker jag göra;)

Gott nytt år!
Sofia Nordahl

2013-01-02 @ 12:32:38
URL: http://iampettiwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0