bakslag

jahaja. jag som skulle åka och gräva grönsaksland idag men det snöar igen. jag är glad att jag åtminstone hann med en del i  början av veckan! jag och cirkuscykeln premiärade för i år, bort genom skogen svichade (nåja,kämpade) vi!
.
på andra sidan träden väntade lotten snällt på att någon skulle komma och ge lite kärlek!
.
rabarber har börjat komma upp
.
vinbärsbuskarna som ska hämtas av föregående ägare är fortfarande kvar (argh) men jag har börjar omvärdera. hämtar de inte snart så Får de snart inte hämta.
.
det första vi själva gjort är en stencirkel i mitten för kryddlandet (vi=jag och brorsan som har lotten tillsammans)
.
medan jag grävde och hade mig...
.
så sneglade solen fram i alltför korta stunder
.
min nya granne kom över med jordärtskockor och undrade om jag ville ha, hon hade så många som övervintrat. OM jag ville!
.
jag längtar tills allt blir grönt och frodigt igen. föreningen ligger mitt inne i ett naturreservat så man hör bara skogen. fåglarna kvittrar, rådjuren betar (inte på mina grödor bara) och snart susar det i trädens löv
.
förvånande hur lång tid det tar att skyffla jord. man ser nog sig själv som lite övermäktig men tas snabbt ner på jorden igen när man ska visa hur mycket man orkar! jag hann gräva några gångar och även göra plats för där komposten ska stå, men sen var jag banne mig helt slut, cyklade hem och smällde i mig en nästan hel kladdkaka helt själv. För det var jag värd!
.

Kommentarer
Postat av: Markus

Vad fint det ser ut! :)

Klart du ska ha kvar vinbärsbuskarna, bra med lite variation i odlingen så du inte bara har anueller. Det blir ju så gott med vinbär till glass eller göra saft på det. Tänk på att jordärtskockor är som ogräs bara. Är nog bra att gräva ner en hink utan botten eller liknande runtom dem om man vill begränsa framfarten annars får man gräva upp kockor lite varstans i landet i framtiden men det är ju inte hela världen det heller. Bra att känna till bara :)

Postat av: Sofia

ja jag börjar tänka så också! det är förra ägarna som sagt att de ska hämtas men jag börjar gilla dem. och jag älskar svartvinbärssylt!



har funderat på att ge jordärtskockorna ett hörn av lotten, men visst, en tunna eller nåt annat kan vara en bra idé!

2012-04-23 @ 13:39:00
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0