Att ta ut glädjen i förskott

'
Veckans bästa är att jag får en kolonilott till våren! Jag är så glad så jag spricker och planerar redan fröinköp, snickeri av kragar och överväger om jag ska önska mig en grep i julklapp.
Jag har nästan gått under då och då med att bo i lägenhet och utan trädgård (balkongen räknas inte) och visst kan man tycka att varför stoja när det är ett halvår kvar till "invigningen". Ibland saknar jag utmaningen jag levde med på Teneriffa.
'
I helgens Fair Trade Forum fanns en massa goda talare och inspirerande eldsjälar, en av de var artisten Emil Jensen. Jag har valt att ta fasta på några ord han sa. "Ta ut glädjen i förskott, för man vet inte om det där man längtar efter kommer hända. Gör det det så har man orsak till dubbel glädje, och om inte så har man iaf varit glad en stund"
'
translate

Kommentarer
Postat av: TuvaMinnaLinn

Grattis!! :)

2011-10-12 @ 08:43:39
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Sofia

Tack! Känns prima:)

2011-10-13 @ 22:19:59
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0