anniversaire

.
shit alltså, 28 år idag.
.
när jag var 18 skulle jag omöjligen kunna föreställa mig hur det känns att vara jag idag. jag måste säga att livet blir bättre och bättre. men då, för 10 år sen så lät ju 28 i mina öron riktigt skitgammalt. det var då man skulle ha småbarn, hus och volvo. fast i ärlighetens namn så har jag nog alltid vetat att det inte skulle bli så, inte för mig. inte än.
.
jag har alltid haft en annan agenda i bakhuvudet, redan sen mina tidiga tonår. jag ville göra så himla mycket, samtidigt visste jag aldrig var jag skulle börja. just därför är jag idag mitt inne i smeten av olika projekt. och jag måste säga att jag börjar tro på att man kan göra precis vad man vill. och nu börjar jag faktiskt få ett hum om vad just det är för något.
.
vägarna har varit svåra att finna ibland, medan andra har lagts ut framför mig av de som vandrat där förr. visst har jag också blivit lite visare (och andra visare har ofrivilligt börjat ticka så smått) men den största utmaningen är fortfarande att säga till mig själv att jag duger. jag tror det är något konstant, men önskar såklart att en dag kommer då man bara kan vara, och låta det vara bra så. skita i skavankerna och ärrade sår. säga att jag ångrar inget.
.
det gör jag kanske inte, jag är inte riktigt säker. de värsta såren och ärren, de hårdaste orden. de har alla lärt mig något och gjort mig lite ödmjukare. de har fått mig att acceptera att livet är som det är. vissa saker går att ställa tillrätta om man gjort sig orätt, andra inte. men livet fortsätter ändå.
.
28 år. det är ju ingenting egentligen. det är vad jag blir idag.
.
.
vintageklänningen införskaffades i höstas från oddlovin

Kommentarer
Postat av: Nathalie&Sofia

Hejhej! :)



Nu är det så att vi har en sån här kallade "veckans utmaning" på våran blogg, och undrar om du kanske skulle kunna skriva dit en lite rolig utmaning? Tack påförhand! :D

2012-04-02 @ 20:14:31
URL: http://tjejernaofsweden.blogg.se/
Postat av: Lisa

grattis fina fina du. jättefin bild på dig.

2012-04-02 @ 20:19:02
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Tjugofemte December ♡

Vilken trevlig och fin blogg! Grattis på födelsedagen!♫♪

2012-04-03 @ 11:02:12
URL: http://decemberme.blogg.se/
Postat av: Karin

Svar: Tack! Vad glad jag blir av din kommentar :)



Ja, jag tror att de som reagerar negativt på att läsa om andras engagemang reflekterar någon sorts irritation över att man själv inte gör något, vad det än kan vara och av vilken anledning. Jag kan inte se att det finns någon anledning att missunna någon som lever sitt liv som han/hon vill göra det, bättre då att vara glad för deras skull och låta det inspirera en själv istället! Det vinner ju alla på :)



Och grattis på födelsedagen!

2012-04-03 @ 11:17:20
URL: http://makeitchange.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack:=)

2012-04-03 @ 11:22:52
URL: http://lomeyende.blogg.se/
Postat av: veronica

Stort grattis i efterskott.

Du nämnde i min blogg att du hittat fler bloggar som skriver om shoppingdetox. Kan du inte länka några av dem? Vill mer än gärna läsa fler sådana bloggar. Kramar

2012-04-03 @ 15:36:36
URL: http://forevers.blogg.se/
Postat av: Markus

Dina erfarenheter är det som gör dig till dig. Grattis på födelsedagen, 28 är en bra ålder liksom 29 0ch 30 osv :)

Postat av: TuvaMinnaLinn

Grattis Sofia!

Jag känner igen känslan, jag är ju på mitt sista 20någonting år. Istället för att streta emot försöker jag att omfamna och vara nyfiken.



Och klänningen, den är så vacker på dig.

2012-04-04 @ 08:20:02
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Emmie

Grattis! jag fyller visst också 28 i år. och saker jag aldrig reflekterat över innan, har helt plötsligt ställt på sin spets. jag har bara tagit för givet, och det visar sig vara problem. med barntillverkningen.



och klänningen sitter verkligen som en smäck på dig, fantastiska Oddlovin'!:)

2012-04-10 @ 19:47:31
URL: http://bakinganddreaming.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0