Ljuset


Idag började så himla fint! Vaknade hos en vän i ett soldränkt rum. Vännen skulle iväg men jag hade inte alls bråttom till jobbet utan åkte till medborgarplatsen och satt i solen en stund och myste. Klockan nio gick jag till ett fik och fick mig en cappuchino och smörgås. Allt var så stilla och fint. Gatorna var fortfarande tysta och de människor som var ute var lika höga på vädret som jag. Det blåste inte ens, bara det!
I en timme läste jag tidningen och småpratade med en av mina bordsgrannar innan det blev dags att dra vidare. Jag var fortfarande ute i god tid så jag bestämde mig för att promenera till gamla stan, där jag jobbar. Knappt kan jag minnas senast jag kände mig så harmonisk.
Nästa vecka är en nästan-ledig-vecka så då blir det samma visa igen. Minus jobb.
Göra absolut i n g e n t i n g
(åh, lycka)

Hoppas ni haft en lika skön söndag;)

translate

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad mysigt att inte ha bråttom utan bara kunna ta det lugnt :)

Vart jobbar du om man får fråga?

2011-03-22 @ 09:08:47
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/
Postat av: Bra blir det alltid

Visst är det härligt, med våren!

Sv: jag fick First Aid lådan i födelsedagspresent av en vän. Visst är det en bra present!:o)

2011-03-24 @ 14:12:09
URL: http://annahelana.blogg.se/
Postat av: Madeleine

vackra bilder!

2011-03-28 @ 18:00:58
URL: http://bonjourvintage.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0