Metalheads mot Blommor liksom

I måndags åkte vi på en liten roadtrip, jag och päronen. De kom och hämtade mig lite för tidigt så frukosten tog jag med mig i en gammal festivalmugg.


Vi hälsade på moster med man vid deras sommarställe


Ni vet ett sånt gammalt idylliskt hus med trädgård och knagliga äppelträd som man (nästan) skulle kunna döda
för.


När vi kom dit fikade vi förstås för det måste man när man träffar släkten. Här är min fina mamma och hennes tvillingbror.


och efter det gick jag på upptäcktsfärd och hittade gamla emaljskyltar.


och beundrade fina detaljer


I stora husets vardagsrum finns de finaste tapeterna någonsin!


precis såna vill jag absolut ha i mitt framtida hus. hur stora odds att jag hittar dem?


I nästan en vecka hade de varit där och rustat upp. Idyllhuset ska nämligen säljas.


Pappa

Jag låg under äppelträden och drömde mig bort lite i idylliska-hus-drömmar och vips var det eftermiddag. Nästa gång vi ses har de inte huset kvar och det är ju synd men inte hela världen. En dag så vill jag bo ett minst lika fint dock, med knarrande trägolv och blommiga tapeter:)

Det var den måndagen.

translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0