julvarehär

'
egentligen har jag tröttnat lite på julen. i år har jag dessutom inte riktigt haft tid eller ork att bry mig om den förrän i förra veckan ungefär. (förutom julkalendern då, den har jag följt slaviskt) är det för att jag blivit äldre eller är det att jag förknippar julen med så mycket annat än mat och mys?
'
i metro stod det häromdagen att 42 procent av tillfrågade stockholmare inte längtar till jul, att man helst av allt önskade att den var slut redan innan det börjat. så typiskt för vår tid tänker jag då, med fokuset på stressen och pressen på julklapparna. jag undrar dock om det inte var så förr också. visserligen har nog standarden för antal klappar och prisklassen höjts men jag menar, en viss problematik med julfirande har nog alltid funnits där. i år har jag känt att det är nästan plågsamt att vistas i innerstan där affärerna skyltar med lockrop till att få folk att köpa vad skräp som helst. jag avskyr prestigen bakom alltihop men kan inte låta bli att spela med i en del av kalaset. och sen så har vi ju ätandet som är det bästa förstås. hos mor och far blir det tv och mat hela helgen.
'
och så har det pyntats lite här hemma nu. det blev ingen gran för oss iår, dels var vi lata och snåla men så tänkte jag även lite på det här med industrin och kände att nej, lite flörtkulor räcker allt. de fina hjärtana kommer från Indiskas förra års julkollektion. löven och girlangen gjorde jag trots allt själv så det är lite plus. och så rönnbär i kronan som pricken över i!
'
God Jul om vi inte hörs förrän!
'

Kommentarer
Postat av: Lisa

mysigt. har också tröttnat lite på julen. den där eviga stressen alltså. men julafton blir nog mysig som vanligt hoppas jag.

2011-12-22 @ 23:27:28
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0