det mycket nödvändiga åket


jag har alltid vetat att den här vagnen ska komma tillbaka till mig en dag.

massor av gånger har jag hört mamma och pappa berätta om när jag föddes. de hade världens risigaste bil som blev stulen på bb. i baksätet hade det legat en flaska "gula änkan". chockade var de mest ledsna över champagnen. farbror fick komma och hämta oss.
senare kom pappa hem med en begagnad brandgul brio-vagn. mamma tyckte det var den fulaste vagnen hon någonsin sett och avskydde den. oreange manchester var ju inte det hetaste på det glada 80talet precis.

varje gång jag bläddrat igenom gamla bäbisbilder har jag ojat mig över att det var så synd att de gjorde sig av med vagnen. jag har älskat den på avstånd i närmare 15 år.
när jag nu hittade den på blocket var jag tvungen att slå till. den står vackert och förgyller min hall för tillfället.
vansinne tycker säkert många, men sån är jag. lite knasig.


i bokhyllan står ett foto av mig, pappa och vagnen 1984

och den "nya" vagnen vill gärna bli använd då och då av visiterande småknytt

translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0