Jag ♥ Stockholms Stadsmission

Idag har jag tagit en runda på stan. Hade lite bråttom men hann med Myrorna på Adolf Fredriks kyrkogata, Emmaus på Götgatan och Stockholm Stadsmission på Skånegatan.


stockholms stadsmissions Remake tygkasse. foto: Mattias Bardå

All second hand i all ära men det är ändå nåt speciellt med stockholms stadsmission. kanske är det för den gemytliga känslan man får när man går in i en av deras butiker, eller att det aldrig är för utplockat trots de låga priserna. kanske är det för att de gör Nya saker av de dryga 16 ton kläder och tyger som kommer in varje år och inte duger till att sälja, eller för all del att det inte alls känns som att man befinner sig i en storstad när man är där inne. men framför allt gillar jag dem för att det känns som om pengarna jag spenderar där verkligen gör nytta!

Det är lätt att bli hemmablind brukar det väl heta. i detta fall har det motsatt effekt. jag kan själv se vad som händer med mina gamla kläder, eller med de pengar som spenderas i butikerna. stockholm sitter i min ryggmärg (eller så sitter jag i stockholms) och det är fint att känna sig nyttig på nåt sätt, även om det är genom något så fjuttigt som att konsumera.


stockholms stadsmission har just nu även andra intressanta saker på gång i stan. bl.a. detta;

17 februari - Modeshow på Debaser med egna märket "Remake"

20 -28 februari - Klädotek på Kulturhuset (bibliotek fast med "Remake"kläder istället för böcker)


hoppas jag får tillfälle att gå!

translate

Kommentarer
Postat av: melina

cool design :)

2010-02-14 @ 01:22:15
URL: http://mwns.blogg.se/
Postat av: sofia

oj, jättefin blogg du har!

2010-02-15 @ 14:57:36
URL: http://outro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0