En annan huvudstad



När man har nya idéer i skallen så dyker det överallt upp små hintar för att påminna en om de där drömmarna. Igår till exempel, när jag hjälpte till att stuva om i päronens förråd så dök den här lilla leksaksbussen upp från ingenstans. jag flyttade kartonger med saker från min barndom och plötsligt låg den där, mellan några gamla klippdockor och pärlplattor, London-dubbeldäckaren.
Jag har drömt en massa om London på senaste tiden och förra veckan köpte jag en tjock bok om stan. Jag vet att jag kommer åka, och inte på nån weekend-resa (korta resor är inte min grej), så min nya (gamla buss) talisman får stå brevid sängen och påminna mig varje morgon om att inte sjunka för långt tillbaka och glömma drömmarna för krassa rutiners skull.
Har du några talismaner?

translate

Kommentarer
Postat av: Sofia i London

gör så så ses vi ;)

2010-02-08 @ 01:17:50
URL: http://sophedeluxe.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0