Abstinens efter...blod..?

Jag avskyr TVserier. Varför? Därför att det finns för många.
Det finns för lite tid för hinna titta och sålla. Då är det bättre att bara sålla.
Man ska ju hinna Leva också.



Detta gäller såklart inte True Blood.
Tack vare all uppmärksamhet den fått iochmed att den börjat sändas på SVT tänkte jag, som ungefär "Tja..varför inte? Att utforska en ny serie en timme i veckan har man inte dött av."
Vilken röta att gjorde det.
Eller kanske inte.
Efter två avsnitt dryper jag redan av stark abstinens. Vore det inte för abstinensen skulle jag inte sitta här och skriva om det. Jag har redan försökt få tag i en dvdbox, eftersom jag inser att jag inte kommer hinna se hela första säsongen. Jag åker ju senare i höst. I Sverige är det småknepigt. Boxen släpps inte förrän i december. Importerade finns det några enstaka av, som skjuter i pris i takt med min abstinens. Tyvärr är jag för tillfälligt för fattig för att lägga ut såna pengar som den faktiskt kostar här hemma på en sådan lyxsak som en dvdbox!
Mitt andra alternativ vore att importera en själv, direkt från Amerikat. Puh, tull, puh administrativa kostnader, puh moms osv...
Vad göra annat än att vänta...

åtminstone tills nästa onsdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0