Nostalgi

Kollage sammansatt av mig nån gång 2003-2004


Idag när jag gjorde följande

1. städade garderoben
2. drog ut en halvt bortglömd jättekasse med kläder
3. öppnade och fiskade upp allt från leopardprint, paljetter och spandex
4. fiskade upp en Lita Ford tshirt
5. hittade 2 chrashdïet tshirts och en tröja

gick jag in i ett rent nostalgimoln, dammade av min finaste leopardklänning och hängde den på en galge, samma sak med en kornblå mockaklänning från 80talet, den egensydda vinterkappan i hårig leopard och ett par knallrosa lackpumps med peeptoe (allt detta har varit undangömt de senaste tre åren) De inköptes under min Lita Ford/ Jessica Rabbit-period och nu känner jag att de är väl värda en pampig återkomst!

Crashdïet-tröjorna fick mig också att gå in på deras hemsida, och jag upptäckte att de nu nästa vecka, 8-9 oktober ska spela på SwedenRock-kryssningen, för första gången med den nya sångaren.
Har inte varit och sett dem sedan David dog.

Kan knappt fatta att det redan gått över tre år sen det hände...
Första gången jag såg dem var på Tre backar. Det var underground och det ballaste mina 18-åriga ögon skådat!
Glam och sleaze är rätt tärande som livvstil, åtminstone för mig. Men jag önksar jag hållit bättre kontakt med en del gamla vänner från förr.
Kryssning lär det dock inte bli för min del.

Hursomhelst så hittade jag på deras hemsida en gammal intervju (eller vad man ska kalla det:) de gjorde hos Annika Lantz 2005.
(bilden ovan är en länk)

"California white" släpptes som demo 2003


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0