medley

 
 
Det var ett tag sedan sist. Ibland blir det så. Men jag har inga planer på attt sluta skriva. Inte heller storstilade planer på comback. Vi tar det härifrån. Även om jag längtar efter att blodet ska rinna tillbaka ner i fingrarna. Att kameran ska packas upp. Hm..ja jag längtar efter att se de där oväntade vinklarna. Se bilderna innan de tas. Jag längtar efter våren och återvändandet. Och det känns fortfarande ovant att vara så förlamad i sinnet som jag varit det senaste. Jag hörde någon säga att utbrändhet är en gåva från ovan. Det tvingar en att bryta med sina mönster. Det tvingar en att byta riktning. Att bli sann mot sig själv.
Jag vet inte om jag är där ännu. Men jag försöker.
 
Och jag vågar inte riktigt använda ordet utbränd om mig själv. Jag har ändå klarat av att jobba litegrann. Men försöker känna mig fram vart gränsen går. Det har varit processen tillbaka. Men andnöd, panikångest, gråtattacker på offentlig plats, yrsel, illamående, extrem trötthet och depression är ju knappast något jag levt med i störrre skala förut.
Jag hoppades att 2015 skulle vara året tillbaka. Nu hoppas jag på att 2016 blir det. Och att jag kommer ha roligt!
Det var min önskan på nyårsafton. 2016 ska jag ha roligt och göra saker som gör mig glad<3
 
 

Kommentarer
Postat av: Miri

At have det sjovt og gøre det, der gør een glad - dét er de bedste ønsker for et nyt år :)

2016-01-26 @ 16:22:27
URL: http://vandreblandtege.blogspot.dk/
Postat av: felicia

det låter som en jättebra tanke inför 2016. du skriver så fint om det svåra <3

2016-01-29 @ 11:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0