vårkänslor

 
 
nä nu har jag börjat få vårkänslor! kanske för att detta var den bästa helgen på länge, eller så är känslan här för att stanna! 
Ibland behöver man en påminnelse av det man redan vet; som att 
 
"det du älskar är ett tecken från ditt högre jag om vad du bör göra"
 
för att ta ett enkelt exempel. för tre dagar sen låg jag återigen i fosterställning och började gråta av maktlöshetskänslan som kom över mig. jag vet att det är okej. det var tecknet på att jag inte gjorde det jag ville, eller vågade tro på att det jag vill är min väg. kan det bli tydligare än så!? och än viktigare; jag vet en massa saker jag älskar att göra, så därför började jag.
som att dansa t.ex! har dansat mig genom helgen. när jag lagade mat, sittandes i sängen när kompisens 3åring kom in i mitt rum med en stor påse leksaker och faktiskt närsomhelst jag känt för det! musiken har nästan gått nonstop här hemma!
 
åh jag är så sugen på vår nu! men det gör faktiskt inte så mycket att det är ett tag kvar. ligger å drömmer om pettsson-farstun vi ska pyssla till i vår, om växthuset jag vill bygga och vad jag ska jobba med!! jag vet att jag ska jobba med händerna. det kommer i meddelanden från håll och kanter. och som spa-terapeut ser jag att det är något jag borde göra mer. jag vet att det redan finns i mig att ge lindring med beröring. men så är jag sugen på allt det kreativa pysslet för min egen skull. jag håller just nu på att göra mig av med saker och samtidigt fokusera mer på att lägga krutet på min hälsa. kläder mot färskpressad juice, typ:) och samtidigt göra space för min käresta, som halvt flyttar in hos mig i vår!! och så syr jag igen, både nytt och gammalt. ska visa snart!
 
citat från boken Leva med glädje av Sanaya Roman. pepp pepp!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0