trädgårdsdrömmar

 
inte alls långt kvar nu tills odlingssäsongen drar igång på riktigt! jag och J har vårröjt i min trädgård i veckan och drömt stort när solen smygit fram mellan molnen. här följer några av mina våtaste trädgårdsdrömmar;
 
dining in the middle of a fairy tale
 
under eken ska vi sitta och käka lunch lata förmiddagar och det ska finnas plats för många. och dricka drinkar gärna!
 
painted floor for a house that needs a floor done on the cheap 
 
ett utomhus-badrum har jag haft i åtanke sedan jag först köpte stugan, eftersom jag inte har plats för badkar inne i duschrummet! och ingen badplats riktigt nära heller. så därför är ute-bad dröm nummer ett, åtminstone när det är tillräckligt varma somrar:) platsen är redan utsedd och i visionen hänger det blåregn över huvudet när jag ligger i badet! under badkaret- vita målade mandalan eller snirkelmönster. om jag hittar någon färg som klarar utomhusmiljön det vill säga.
 
A rain chain provides movement, sound and beauty and this one has the added benefit of a hummer visiting for the water20 Creative DIY Rain Chains
 
En annan grej som jag upptäckte nyligen är regnkedjor som hänger från takrännorna istället för stuprör. wow, finns så många olika vackra! men att försöka göra nån själv tror jag är det roligaste ändå. kanske till och med att försöka kombinera med en hängande kryddträdgård som blir vattnad varje gång det regnar..
 
How To Make A Butterfly Feeder To Attract Butterflies
Insect houses...this is classy!
 
fjärilsrestaurang vill man ju ha i trädgården. kanske både i växtform och utfodring av övermogen frukt, som de älskar! för övrigt även insektshotell för alla nyttoinsekter vill jag ha i trädgården. inte blivit av förut men kanske nu ändå.
 
Use large leaves to make DIY stepping stones for your garden! More DIY landscape ideas: http://www.bhg.com/decorating/do-it-yourself/accents/cast-in-stoneCelebrate fresh rhubarb with these spicy and tart popsicles, made with cinnamon, chiles and clove. This recipe is what Summer is about.
 
och så rabarbern, nog min favoritväxt! nu i veckan såg jag en liten knopp sticka upp ur snön, röd och med ett tjockt frostskyddande gelélager på sig. det gjorde mig så glad!
i sommar vill jag göra trampstenar av betong med rabarbertryck. för de ställen man går på mest och där gräset knappt hinner hämta sig ändå.
 
när jag sökte på rabarberbilder så kom också de här glassarna upp. de ser så goda ut så de får också vara med. under eken kanske.
 
Gezellig familiehuis in Australie /  The Green Life <3
 
Och så vill jag skapa en riktigt bra mysplats i trädgården. Det här blir kanske första året som jag känner att jag kan göra som jag vill. Efter två år av tvist angående tomtgränser osv så är jag så himla sugen på att äntligen få Boa in mig! Skapa platser, rum och använda hela trädgården. Den är inte megastor för övrigt så det bör inte vara svårt nu när jag känner friheten så nära.
 
alla bilder med källor hittar ni på min pinterest 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0