prepp

 
 
 
 
jag fotograferar men ids inte leta reda på sladden för att ladda in bilderna. dricker första kaffet långt efter lunch när huvudvärken slår till och tycker att 15 grader inomhus inte är så dumt iaf. 
 
skriver listor. tittar i gömmorna vilka frön jag har kvar från föregående år, det blir över 100 olika påsar. listar vad jag ska handla i byggväg för våren. det blir råspont, konsoller, takfärg, trädgårdsnät och jordankare. och sorterar om i garderoben. långa klänningar till höger, korta till vänster. gör plats för honom som flyttar in i vår. erkänner att jag är lite rädd för hur det ska bli. men ändå spännande. och skönt att rensa ut i min egen röra. göra mig av med saker jag inte använder och behöver.
 
längtar tills snön smält så jag kan flytta ut farstu-byrån i trädgården och lyfta in sittbänken istället. där ska vi äta frukost när det regnar i sommar. mellan inne och ute. 
 
nybakat bröd och färskpressad vetegräsjuice! har precis upptäckt att man kan odla saltå kvarns Helt vete till vetegräs, istället för att köpa de färdiga kiten, som är betydligt mycket dyrare. nu behöver jag bara en bra press!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0