dagens visdom

 
 
Passar idag för jag mår verkligen fruktansvärt. De senaste åren har jag pendlat mellan köttfri kost och lite kött då och då. Men igår frossade jag i en gryta och idag mår kroppen så dåligt!! Ett ganska tydligt tecken på vad jag tål och inte. Såklart inte bra att överdriva med något som kroppen vanligtvis inte får, men ändå. 
 
Illamående och askgrå i ansiktet försökte jag mig på den vanliga yogan, men fick se mig besegrad i de mest luta-sig-framåt-övningarna. skönt ändå att röra på sig och sträcka ut det som gick.
 
och även när jag inte matmisshandlat mig själv så är ju vissa dagar en yogapärs. men det är sant som det sagt. for the willing, not the flexible. och jag är verkligen inte särskilt vig ska ni veta. jag gör det för att tysta tankarna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cattis

I vissa yogaövningar (alla där man lutar sig framåt) kan man oftast inte ens se att jag försöker, så stel är jag. Men som du skrev är yogan inte bara för kroppen utan för huvudet också och det är den kombinationen som gör att iallafall jag fortsätter :)

Svar: det är absolut så jag känner också:) och att det jag förstår nu (men inte under tidigare prova på perioder) är att det bara handlar om den personliga upplevelsen. det viktigaste är inte att det ska se snyggt ut, att det ska se ut som när en rutinerad gör yoga. det gör mig glad:)
Sofia Nordahl

2015-02-02 @ 20:28:31
Postat av: Moa

Kan tycka att det är det som är det vackra och tuffa med just yoga. Att det kan begränsa en till den grad att en bara måste ge med sig och acceptera platsen en befinner sig på nu. Både i kropp och själ. Yogan betyder så mycket för mig. Det är min livhanke på många sätt.

Svar: jag håller med! jag tror det är tredje gången nu jag börjar med yoga. jag har nu yogat nästan varje dag sedan början på november, när jag annars bara hållt ut någon vecka. det är just det du beskriver som jag inte förstod de andra gångerna. jag är väldigt glad att jag nu förälskat mig i känslan av yoga. förälskat mig i mig själv på sätt och vis. både möjligheterna och begränsningarna! :)
Sofia Nordahl

2015-02-03 @ 16:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0