<3 på bergianska

 
igår som var alla <3 findag tog jag med mig J till Bergianska i Stockholm. ett finfint grönt tips för vårsugna tills snön smält bort! 
 
 
 
Bergianska är en botanisk trädgård med stort växthus! Medelhavsträdgården med spirande fikonträd är det första man ser när man kommer in.
 
 
Granatäpplen på mogning, blommande rosmarinbuskar och ganska mycket färgprakt redan nu!
 
 
den kanariska trädgårdshörnan är jag mest ambivalent inför. både nostalgisk hem-glädje och lite ointresse känner jag inför den, då jag bott på kanarieöarna i fyra år. många av de här växterna hade jag i trädgården och betraktade på sätt och vis som ogräs:) fast de också känns lite vackrare nu.
 
<3
 
 
det finns flera rum med olika teman. kaktusrummet får mitt hjärta att banka lite extra! tror det är ljuset och att kaktusar på nåt vis känns lite barockt och boho på samma gång. och det översta kaktussnåret hade jag också i trädgården på teneriffa.
 
 
ormbunksrummet var nog Js favorit.
 
 
Lite mer från medelhavsträdgården samt fantastiska kanarieklockor. Efter ett tag fikade vi och träffade nya vänner till mig (Js gamla) inne i djungeln. Vi följde med dem hem och lyssnade på vinylskivor och jag beundrade Linneas samling av vintagehattar och skor som stod lite överallt. Fantastisk dag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Laila

Hej:)
Sikke en hyggelig dag, I har haft. Og sikke et fantastisk sted. Jeg får lyst til at plante et figentræ nu!
Jeg synes, det er fine billeder, du tager, og så fine ord, du har.
Kram fra Laila på Fyn/Dk.

2015-02-15 @ 17:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0