ytan och under


 
 
jag är en sån där som gör stilleben när jag inte orkar ta itu med de verkliga problemen. och sen fotograferar jag dem! kanske för att få nån sorts bekräftelse på att jag ändå åstadkommer något. blommor och lyktor på ett rentorkat bord, en perfekt rak tidningshög brevid soffan osv. det har blivit extra mycket på senaste tiden. säkerligen för bekvämligheterna jag saknar när jag är i stugan. som att vattnet inte är påslagen ännu. jag kan värma regnvatten på spisen och ta en "dusch" i balja, konstigt nog otippat njutbart trots att det då sker i ett ouppvärmt uterum jag har. 
 
baksida kan man ju tycka, men för mig hör det stuglivet till. och det tvingar mig på flera sätt att vara både mer medveten om hur jag fördelar resurserna och det fysiska arbetet jag gör här. när jag får göra allt detta i min takt och ensamhet så njuter jag verkligen av livet. hugga ved sent på kvällen, hämta vatten i hink, diska i balja och kanske inte tvätta håret så ofta som jag gör när jag bor enligt "standard". när det är mitt val så infinner sig något som jag enklast kan benämna som harmoni. 
 
och när jag känner mig lite för smutsig men ändå för lat för att värma det där vattnet, då gör jag ett stilleben och knäpper några bilder, voila! (för allt anseende vill man ju inte förlora;-)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0