grönt


nu är det dags att sluta tänka grått! jag har gått in i en grön längan som uppenbarat sig på enklaste sätt; alla vårkläder har åkt fram, jag lyssnar efter fåglar och låter mig fyllas av minsta möjliga antydan till värme i vinden. 
 
för ett tag sen gick jag med en vän på bergianska trädgården i stockholm. man kan ganska lätt bli färdig där på en timme men vi stannade över tre. jag kunde känna energin långsamt ippra in i min kropp igen. växter är det mest helande man kan ha hemma och det är inte för inte som jag valt att jobba med växter, (även om just prydnadskrukväxter intresserar mig bara till den grad att de är vackra tills jag glömt att vattna för 10e gången). jag jobbar ju helst utomhus, i större skala. men jag drömmer om palmer bredvid soffan och tropiska klängväxter som ringlar sig utefter relingen på loftet. 
 
kanske hade det varit idealiskt att bo i ett annat klimat, för att få den jämna dosen av grön energi, men efter 4 år som utflyttad vill jag inte längre tänka på att flytta från sverige. jag älskar årstiderna. tom när man får vänta. längta. ja, kanske just därför.
 
men när det gröna kommer. det finns inget som slår det!!
 
första bilden; växthus av returpet. näst sista bilden får mig verkligen att drömma mig bort. ett litet härligt retreat mitt i grönskan. alla bilder är lånade utom den sista, som är från min egen sommarfikavrå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0