trädgårn

 
 
ja här gör jag alltså fortfarande praktik! på sveriges ledande odlare av ekotomater + ca 30 kulturer till. den senaste veckan har en grå växthushall förvandlats till kafë och handelsträdgård, gårdsbutik och tjuvstart på sommaren. när solen ligger på som idag kan man arbeta i tshirt och sommarskor. men på morgonen fryser man in i märgen sålänge man inte är i det uppvärmda växthuset där tomatplantorna redan letar sig uppemot en meter i höjd. idag har gårdsbutiken öppnat för säsongen och det har varit några hektiska dagar för att få butiken klar, städa ut vintern på riktigt! min gamla restarangnerv sätter in under sån tidspress och jag känner mig som en dansare där jag flänger och far för att få allt lättillgängligt och färdigt. jag älskar sån jäkt när man dessutom ges förtroende att göra vad man tycker verkar bäst och slipper fråga om precis allt. det är en bra plats det här, med bra människor. de utmanar sig själva och lyssnar på vad kunderna vill ha. att kombinera det med hela ekotänket ör för mig fantastiskt att få ta del av. jag är jätteglad att jag valde min praktik här och att de tog emot mig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0