säsongens första

 
Efter mer än en veckas vila har jag börjat ta itu med saker lite smått. Kylan kommer krypande och idag eldar jag höstens första omgång i kaminen. den knakar lätt efter månader av vila. och det knastrar inifrån, ett trivsamt ljud minst sagt. trodde jag skulle klara mig ett tag till utan vedvärme, men ikväll stod inomhustermometern på 14 grader så jag gav efter. passade på att beställa ett nytt vedlass efter inspektion av vedboden.
 
andra säsongen av bron har börjat sändas. det är ett välkommet tidsfördriv! sist bodde jag i lägenhet och gjorde det till en veckovana att kolla på det i badet och käka massa onyttigheter under tiden. denna gång duger det med pepparmyntste och knastrande brasa. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0