idyll

 

 

Våren tog fart i veckan och det blev premiär på utomhusfrukost! Lite egenförtjänad grönska på det och ett sug efter sommar vilken fick mig att rota i boden efter tygstuvar att sy dynor av. I glada kulörer förstås. Skruvade upp en fågelholk i eken och bar många liter vatten. Plugg på det, ganska mycket rockklassiker, dans och hårtvättar över balja. Lite så var mitt sportlov. Inte alls särskilt äventyrligt men väldigt gött.

 

(Lägger märke till alla lata misstag jag gjorde i höstas nu när solen dyker fram och jag orkar ta itu med saker. Som att vattentunnorna borde ha tömts -en av de har fryst sönder. Och att jag måste förpacka mina prylar bättre -jag är förvånad över hur mycket i mitt förråd som har börjat mögla.  Bästa sättet att lära sig kanske? Göra fel, göra om, göra rätt.)
 

Kommentarer
Postat av: Nils

Vårvintern är en härlig tid! De ljumma dagarna när vintern tappar sitt grepp är ljuvliga.

Tänkte på alla vattendunkarna? Har du inte rinnande vatten i stugan eller?

Svar: precis så är det. det är en sommarstuga på vattenskyddsområde och jag tillhör en förening som har avtal med kommunen att ingen får ha vatten inomhus. nu under vintern hämtar jag dessutom vatten några hundra meter bort, eftersom ledningarna inte är gjorda för vinterbruk. det blir lyx i april-maj när jag har eget vatten igen på tomten!
Sofia Nordahl

2013-03-04 @ 19:38:44
URL: http://nisseitorpet.wordpress.com
Postat av: Nils

Lurigt, men jag antar att du blivit expert på att hushålla med vatten? :)
Hoppas tjälen snart släpper så du får vatten på tomten igen, tills dess får du ju tänka på all motion du får i förhållande till alla som bara vrider på kranen!

2013-03-09 @ 08:45:15
URL: http://nisseitorpet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0