utvärdering

 
 
Hösten 2010 köpte jag två kristalldeodoranter via nätet. Ofta säljs dessa fastsatta i en slags plasthylsa men jag köpte råhuggna stenar. Dels var det billigare och dels för att slippa plasten. Överlag så är ekologiska deodoranter rättså dyra och skulle jag klara mig utan så vore jag ännu gladare. men den här kristalldeon har fungerat över förväntan och varit Otroligt dryg! Man blöter den i vatten och "rollar" på som vanligt. För 5-6 veckor sen tog jag fram den andra stenen. Den första har jag alltså haft i ca 26 månader! Vore det inte för att jag tappat den i golvet några gånger och flisor har lossnat hade den kanske klarat 3-4 månader till. 
 
Sålänge man inte sportar eller får panikspringa til bussen med full vintermundering så håller kristalldeon måttet. Om jag dansat t.ex så märks det förstås. Men å andra sidan så tar man ju helst en dusch efter ett träningspass ändå, eller hur. Med tanke på att jag använt den så länge nu och haft både vänner och pojkvänner under tiden så utgår jag ifrån att den fungerar någorlunda som den ska. ibland märker man ju inte själv hur dofter liksom blir en vana, så att säga;) 
 
Deon är verkligen ekonomisk! jag köpte de för ca en femtiolapp styck och så sent som i veckan såg jag att de fått in de på Gryningens butik på södermalm, där den kostar 99:-. Trots fördubblingen så är det helt klart billigt jämför med både ekologiska och vanliga deodoranter. 
 
Läs mer om kristalldeos här
En helt annan deo-utvärderingen värd ett besök hittar ni hos hippiehäxan
 

Kommentarer
Postat av: Emmie

Åh, vad spännande! Aldrig hört om den förr, får kolla upp detta! Tack för tipset!

2013-01-05 @ 10:59:45
URL: http://www.viskningarivinden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0