regnet det bara öser ner

  


 
och då tillåter jag mig att stanna inne och drömma mig bort -till alla tusen hemmaprojekt jag vill göra i sommar! En del avgör plånboken förstås men det är mer än vad man tror som man kan fixa väldigt billigt. återbruk, målarfärg och ett gäng glada vänner som man bjuder på middag sen är en oslagbar kombo!
 
det jag trängtar mest efter är ett litet växthus (har redan ritat konstruktionen), turkosa detaljer -kanske på ytterdörren, trärena ytor, ljus och doftande rosenhäckar!
 
bilderna är sånt jag samlar i min inspirationsmapp. olika källor, de flesta dock från moon to moon
 

Kommentarer
Postat av: Emmie

Underbara bilder! Vill flytta in i varenda en...

2013-04-16 @ 21:17:25
URL: http://www.viskningarivinden.blogspot.com
Postat av: malin, fyratips

för ett tag sen planterade jag, inspirerad av dej, några ingefärsknölar. i såjord (ev blandat med planteringsjord, inte helt säker). snart växte de alla upp och såg friska och gröna ut. när de fått ett par blad och inte längre trivdes i sina små sättkrukor planterade jag om den, en efter en i stora krukor med näringsrik planteringsjord. till samma irriterande resultat: ca en vecka efter de omplanteras blir bladen gula i kanterna. fattar ej varför? sjukdom, för mycket näring, osv? har du nån tanke?

Svar: jag har inte reviderat hur min egen lilla knöl mår i sin kruka faktiskt, men kanterna på bladen ser lite hängiga ut och jag vet inte riktigt vad det beror på. jag har sett ingefära växa på friland i indien och det som då slår mig är att de vill ha massor av ljus samtidigt som marken håller sig fuktig under trädgrönskan. men det känns som att ingefära borde vilja ha det ungefär som potatis, men det går inte riktigt i linje med hur det gått för våra smp knölar..
Sofia Nordahl

2013-04-17 @ 20:08:35
URL: http://fyratips.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0