fragment

 


Tiden går så himla snabbt. Som ni märker är det inget flitigt uppdaterande för tillfället. livet har tagit mig med på ett väldigt trevligt äventyr och jag får inte riktigt tiden att räcka till.

 

Förra veckan stod vi till knäna i färska kompostlimpor och bekantade oss med en del av skolans rabatter. Vi lär oss latinska namn, såsom det anstår blivande trädgårdsmästare.

 

Tiden delas mellan den underbara tiden på skolan och det nya hemmet. Estetisk fascist som man är så har jag gått på att uppdatera 80tals -köket när jag egentligen borde byta foder.  Jag tröstar mig med den fina hösten och de långa helgerna som kommer. Det ska nog hinnas med. Trivseln kommer fortfarande först. Inte optimalt men ett faktum.

 

Bekvämlighet kan vi dock tumma på. Vattnet hämtar jag än så länge på den egna tomten  och i helgen gjordes den första eldningen i kaminen. Än så länge är det bara för den extra piff-känslan, men snart behövs det på riktigt och då är det skönt att veta att den fungerar.


Kommentarer
Postat av: malin

ser så himla härligt ut. vilken idyll..

2012-09-24 @ 19:16:27
URL: http://rastromaldita.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0