livet alltså

 

Tänk, varje dag lär man sig något nytt.

 

 Den senaste tiden har jag bl.a. lärt mig att;

 

-småfåglar tycker om fönsterkitt. Fick erfodra det en dag när jag vaknade av att talgoxar pickade på mina fönster. Fick först lite hitchcockskrämsel-feeling men insåg snart vari det attraktiva låg. Löstes med hjälp av att jag tejpade fast strimlade chipspåsar på alla fönster. Funkar faktiskt utmärkt även om den estetiska faktorn kan diskuteras. Fulchips var  det också, så det är inget man kan skryta med inför nyfikna besökare.

 

-brutna köpstopp inte gör så mycket vare sig till eller från (eftersom jag nu brutit mitt, på dagen åtta månader höll jag fast) till en början. Jag köpte en begagnad mohairtröja och funderade såklart på om det verkligen varit värt det. jag kom inte fram till något vettigt svar. försökte sen gå in i lite olika affärer, nu när jag ändå redan ”förstört allt”. Synen på nya kläder var dock ganska förändrad ändå. Några veckor till gick innan jag gick och köpte nya undies och en redig vintagekappa att ha i vinter. Det var väl det liksom. Principen höll inte, men köpsuget är inte direkt tillbaka. Faktumet att jag vet att jag ska lägga ut slantar på skottkärra, snöskyffel, snordyr el och material till en latrinkompost inom kort kan ju spela in. Köpgrejen uppfylls liksom ändå. Utmaningen gällde ju kläder eftersom det var där jag hade no control.

 

-grannar kan vara så himla bra att ha! Helst ville jag hitta en stuga som låg kilometer ut i skogen alldeles ensam men fy vad fint det är när man har roliga grannar som omotiverat kommer över och visar hur man skruvar isär ledningar mot vinterfrysningar, säljer en ny(!) komposttoalett till en för ett vrakpris och som man får bjuda på lite te i stugvärmen och samtidigt får berättat för sig en halv livshistoria.

 

-leva nästan helt normalt i huset trots kyla, inget vatten och snåltänk. Hurra för det! 

 

 


Kommentarer
Postat av: lisa

låter mysigt och fint. :)

2012-11-05 @ 21:36:33
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: TuvaMinnaLinn

Det ser så gött ut.
En liten rundtur i nya hemmet önskar jag!

Svar: det går nog att ordna:)
Sofia Nordahl

2012-11-07 @ 14:43:08
URL: http://www.tuvaminnalinn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0