husmorstypen?

.
Köpstoppet aka Shoppingdetoxen går riktigt bra! Jag höll på att trilla dit på en traderaauktion men klarade mig i sista stund. Jag har nu bestämt att jag inte ska handla något som jag inte absolut behöver.
Det är pinsamt att erkänna men jag märker att suget som kommer när jag är uttråkad i vanliga fall är något jag brukar ge efter för. Att fylla den vanan med något annat är lite av en pärs men jag känner nu efter två veckor att mitt sätt att tänka har börjat förändras. Att erkänna detta som ett problem och ta tag i det har fått kreativiten att vakna till liv i stället. Ofta dövar jag känslan av rastlöshet med en tur till myrorna men nu är det slut med det!
.
Jag har mer kläder än jag använder men nu när jag faktiskt inte kommer att köpa något mer på ett bra tag (jag ska försöka ett helt år!) har jag rensat ut gömmorna på mormors dukar, tygstuvar, avklippta fållar och udda rester. jag har sorterat upp och tänkt på vad jag ska använda allt till. Även allt överflöd ska bort!
.
En av dukarna från mammas barndomshem sydde jag om till ett klassiskt förkläde i dagarna. Jag har beklagat mig i månader över alla stänk från spisen som jag lyckas tilldela mig själv men inte fått ändan ur eftersom jag varit för upptagen med att döva andra sinnen. och lite lat.
.
.
Nu hänger det redo i städskrubben och jag har redan ett nytt projekt på gång!
.

Kommentarer
Postat av: Kim - Expedition Grön

Åh! Så fint förklät blev! Får ta och sy mig ett vid tillfälle jag med, skulle behövas :)

2012-03-08 @ 20:14:50
URL: http://www.expeditiongron.se
Postat av: TuvaMinnaLinn

Vad fint det blev:)

Och lycka till med stoppet. Jag känner att det är mycket som blir bättre för mig med av att komma ut på landet, många behov som fylls med annat.

Det är skönt.

2012-03-09 @ 15:56:37
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Sofia

Kim; gör det, allt för å skydda finkläderna!



Minna; jag kan tänka mig det. det är rena avkopptlingen att undvika stan ett tag, särskilt om man som ni faktiskt har ett annat projekt på gång, ett helt hus t.o.m!:)

2012-03-11 @ 20:24:33
URL: http://lomeyende.blogg.se/
Postat av: veronica

Är superglad att jag hittat till din blogg. Äntligen en blogg som jag känner för att lusläsa vartenda ord av, varje dag.

Det är lustigt det där med shoppingdetoxen. Jag trodde aldrig att min shopping var ett problem förräns jag började med att sluta shoppa kläder. Jag handlar dock fortfarande lite annat onödigt men det är kläder som varit mitt största problem. Och jag handlar inte mer av det andra bara för jag slutat handla kläder, bra av mig.

Kram och ha en superfin dag.

2012-04-02 @ 07:52:59
URL: http://forevers.blogg.se/
Postat av: Sofia

Veronica: oj så kul att höra, det blir jag jätteglad för:)

det som slår mig mest sen jag började med köpstoppet är att det nu bara ter sig vansinnigt att glida runt på stan och kolla i affärer. jag blir helt Uttråkad och vill bara komma hem igen.

Härligt att höra att intresset är stort för shoppingdetoxar. har hittat till flera bloggar som gör samma sak. hoppas på en trend!

2012-04-03 @ 11:02:51
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0