på landet-komplexet

Fantastiska väggar av bildäck och gamla flaskor i ett Earthship -bygge ->se dokumentär
Framtida fönster i lerhus, sk cob house
Jonna flyttade till norrlands landsbyggd och lever lite som förr i tiden
Sara May bygger om gammal lada till innovativt ekohus
Foto från boken Slow gardening
Skiss över ett permakultur -område
Massugn från Kloka Hem nr 1, 2012
Jenny byggde eget ekohus med en gammal timmerstomme som grund. Bilder från Kloka hem nr 1, 2012
Mitt eget projekt, kolonilotten!
'
Jag drömmer om isolering och varmkompostering. Lägger kurslitteraturen åt sidan för att läsa traven lånade böcker om torprenovering, energihus och permakultur. Surfar på ekobloggar och läser om transparenta takpannor i glas, solpaneler och massugnar. Allt när jag egentligen borde planera och packa för min 3veckors studieresa.
'
Det närmsta jag vågar beskriva det som är att jag lider av ett på-landet-komplex. Svårt pa-landet-komplex. Tur att det snart är vår.
'
(en del bilder är länkade, missa inte!)
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0