den bästa snabbmaten

den enklaste och mest förekommande snabbmaten här hemma måste ändå vara omelett. jag börjar alltid med att hacka och fräsa på lite grönsaker. det gör inget om det är sånt som tappat stinget efter lite för många dagar i kylskåpet. man skulle kunna säga att omeletten är en nödräddning för just de grönsakerna.
.
.
sen blandar jag vid sidan av ägg, salt å peppar samt massor av curry! jag är inte så förtjust i äggsmaken och brukar därför peppra på med alla sorters kryddor jag har hemma
.
.
och så gärna lite färska örter! jag köper inte det så ofta men vore det sommar så skulle jag addera färsk basilika och mangold från balkongodlingen! det gjorde jag minst en gång i veckan i fjol! det är minsann tillfredställelse, budget och lyx i ett och samma svep
.
.
sen häller man ner grönsakerna i äggsmeten och rör om, innan man häller ut allt i stekpannan igen. använd en tallrik för att kunna vända på hela kakan
.
.
tillsammans med lite surkål blir det den bästa snabbmaten helt enkelt!
.
.

Kommentarer
Postat av: Ziingogirls

Fin blogg! men vill du vinna ett påskägg med värde 300 kr? (det är inte godis). Så kan du änmäla dig --> http://ziingogirls.blogg.se/2012/april/pasktavling.html#comment. Glöm inte mejl adressen så vi kan nå dig om du vinner. Kram Ziingogirls!

2012-04-02 @ 13:23:21
URL: http://ziingogirls.blogg.se/
Postat av: Lena

Åh vet inte om du kommer ihåg mig, Lena från Södertälje. Klickade runt och kom på något sätt till din blogg. Den är verkligen superinspirerande ska du veta! Drömmer också om en egen jordplätt och har precis fått löfte att ställa ut pallkragar på bostadsrättsföreningens gård, så fantastiskt! Så roligt att läsa och du, så mycket vi båda ändrats sedan den tiden, vad kan det vara? 10 år sedan? :) Ville inte lämna utan att lämna ett litet spår!

2012-04-02 @ 16:04:08
Postat av: Lisa

Omelett är alltid gott!

2012-04-02 @ 19:49:30
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Klart jag kommer ihåg dig Lena! Faktum är att jag satt och gick igenom en gammal hårddisk med en massa foton för några dar sen, Alltid när min sk "södertäljeera" dyker upp minns jag det med mycket värme!

Det är längesen ja, så tur att man förändrats sedan dess;) Jätteroligt att höra från dig! Titta gärna in igen!

2012-04-03 @ 10:39:51
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0