Ur Garderoben

mitt första projekt när vi flyttade in i lägenheten för ett år sen vara att fixa klädkammaren. här skulle allt få plats, kläder, skor, symaskin och skrin, garn + allt material till min verkstad.
'
jag är en riktig nörd när det gäller organisering och förvaring så det var rena drömmen att få fixa den här compakt storage- ytan. det första jag gjorde var att riva ut hyllplanen och klädstången på vänstra väggen. väggarna var smutsiga och hyllorna halvmålade så jag köpte en burk vit färg och målade om alltihop.
'
bokhyllan från mitt gamla flickrum står där jag tagit bort hylla och stång. den råkade passa perfekt och nu bor en massa skor där istället för böcker. I korgen har jag flipflops och platta sandaler.
'
en sak jag ofta tittar efter på loppis är galgar. de här kollektionsgalgarna i metall har jag hittat på massor av ställen, och inte sällan i containrar för återvinningsmetall (där man för övrigt inte får kasta dem). nästan alla trägalgar är från röda korset och emmaus. några från farmor o mormor.
'
jeans i blandad kompott, garnnystan i korg och verkstadslådorna högst upp
'
gamla väskor att förvara saker i tycker jag är fint!
'
fullt från golv till tak men ändå överskådligt
'
den underbara spegeln med runda hörn har jag fått av min fina moster. en av sakerna de haft på sitt landställe som ska säljas.
'
under vinterhalvåret lägger jag undan sommarsaker i stora plastpåsar med dragkedja som går att stapla på vinden.
'
det bästa tipset jag har för att hålla ordning på grejerna är just att skaffa fina korgar, väskor eller lådor att sortera sakerna i. det blir roligare att hålla reda när det är fint att titta på och det behöver inte bli dyrt! alla de gamla väskorna har jag hittat och således inte betalat ett dugg för. men annars kan man leta på myrorna och liknande affärer om man inte vill köpa nytt. bor du i höghus med grovsoprum kan jag således inte motstå att tipsa om att ta en titt då och då, du kommer bli förvånad över hur mycket bra och snygga saker folk slänger!
'
translate

Kommentarer
Postat av: Fröken Fynd

Idag kommer jag hit och svarar istället för i min blogg som jag brukar.

Hennan har jag köpt i olika länder i nordafrika men det finns i t.ex. orientaliska butiker också. Det är ett grönt puder och brukar komma i små pappersförpackningar. Det är inte bara för händer utan du kan kladda in det i håret också ;) Fast då kanske man ska köpa hennahårfärg...

Vill avsluta med att säga att jag verkligen gillade ditt inlägg om din garderob. Jag hade också tänkt göra ett snart (har också en klädkammare som du med korgar och lådor) :D

Och jag älskade lampan du fixat!

2011-09-28 @ 23:01:15
URL: http://www.frokenfynd.se
Postat av: sofia

tackar för svar och beröm:)

ska leta efter henna denna vecka.

2011-10-04 @ 22:58:27
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0