Pretty Paperback

'
Förra vintern när det var dags att skaffa ny kalender gav jag upp efter 10;e bokhandeln tror jag. Jag konstaterade ganska snabbt att det inte fanns någon som jag tyckte dög. Jag ville ha enkelt daterade sidor med plats att skriva och rita, månfaserna och extra utrymme för idéer mm. dessutom skulle den vara snygg och miljövänlig. nej, det gick helt enkelt inte. så jag gjorde en egen. köpte ett block och en lila penna, satte mig ner med väggalmanackan och skrev av det som jag själv tyckte var viktigt.
'
I år har jag återigen letat men trots lagrat tålamod ändå kommit hem tomhänt. Till sist hittade jag en anteckningbok hemma i byrålådan som var oskriven. Jag limmade på en målad etikett och fyllde i datum.
Nu har det gått en vecka och jag har både lyckats fläcka ner halva boken med mörkt te och upptäckt att det är skottår nästa år (så jag blev tvungen att kludda över och skriva om 10 månader) men jag har bestämt att inte ge efter för en skinande ny kalender från bokhandeln, så nu är vi på god fot igen!
'
Liknande böcker finner man på Indiska eller små hantverksbutiker. Kom ihåg att räkna antalet sidor i boken innan du köper. 52 blad för 52 veckor:)
'

Kommentarer
Postat av: Lisa

åh så fin bok! måste köpa mig en kalender jag också snart eller göra en egen :)

2011-12-20 @ 22:51:50
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0