stöket

'
Årets julpysslande blev en girlang till julgranen, som ännu inte är införskaffad. I höstas plockade jag en liter nypon, bara för att de var vackra. Jag trädde de på en lång sytråd och hängde på torkning i köksfönstret. det var en grej då med att ta in naturen, jag gjorde ju likadant med höstlöv.
'
Till girlangen klippte jag ut ungefär 30 stjärnor av läder från en gammal soffdyna och gjorde två hål i varje stjärna. Hade tänkt ta fina tidningsomslag från början, innan jag kom på det där med skinnkudden, det blir också väldigt tjusigt med färgglatt tjockt papper! I pysselhörnan hade jag en burk med minibjällror som tillsammans med nyponen fick bli "hängen" i girlangen. Till sist knöt jag fast alla stjärnor på ett satinband och så var det klart!
'

Kommentarer
Postat av: Vicky

fint.

2011-12-15 @ 23:00:14
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0