7 onödiga fakta

jag blev utmanad av sophedeluxe att berätta 7 saker om mig själv.

 

1.

böcker är en av mina största passioner. Jag får handsvett av att gå in i ett antikvariat och köper alltid med mig en två eller tre böcker trots att jag aldrig har tid att läsa allt jag köper. Jag läser dessutom alltid flera böcker samtidigt. Är inne på 4 engelska och två svenska för tillfället. Jag lurar mig själv på detta sätt att tro att jag läser mycket. Men det gör jag alltså inte, egentligen.

2.

Jag bodde tre år på teneriffa och talar flytande spanska (mas o menos)
3.

jag är en manisk person som kan fastna för något och bita mig fast som en igel tills jag nästan äckeltröttnat. Denna veckas(månads) mani heter; Kladdkakemuffins (äter till frukost, lunch och middag), Sweeney Todd (ser minst två gånger om dan) och Engelska bokklassiker (Dickens, Brontë och Shakespeare)

4.

Jag tycker om när människor gör oväntade saker, som att dansa på tunnelbanan eller när nån man inte känner berättar ett skämt i matkön på ica. Sånt

5.

jag ogillar tv reklam och är otroligt kritisk till allt som ”kan” vara manipulerande, dvs nästan all media. Särskilt teknik och nymodigheter retar mig.

6.

mina sämsta egenskaper är nog att jag har svårt att få tummen ur arslet. När jag väl fått det, däremot, då kan få saker stoppa mig.

7.

Jag associerar nästan allt med film. Jag tänker i färg, form och film

 

 

Jag utmanar outro, sunna katarina, sugartime, Elsa, bowtemania, en magisk purt till en anan värld, vintage a love story,

berätta 7 saker om er själva och utmana 7 nya.

(detta är inget tvång utan ett sätt att skapa lite mer trafik mellan bloggarna, vilket ju är trevligt:)

 

translate

I was challenged by sophedeluxe to tell 7 things about myself.

1. I am a complete book nerd. I buy more books than I have time to read them. 2. I speak spanish. 3. this month I eat chocolate cupcakes for breakfast, lunch and dinner, watch Sweeney Todd twice a day and read British litterature classics. 4. I like when people do things unexpected. 5. I can't stand stupid commercials. 6. I'm a slow starter but catch up fast. 7. I associate everything with film


 


Kommentarer
Postat av: TuvaMinnaLinn Vintage (a love story)

Utmaningen är antagen. Hoppas du får en fin fin fredag!

2010-03-05 @ 07:31:20
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Tack så mycket! Och fina fakta om dig själv. Jag har dock redan gjort denna utmaning, kolla några inlägg ner. Kram!

2010-03-05 @ 07:48:51
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: SANNA ♥

Hej, det är så att jag är med i en tävling, och skulle vara jätte tacksam om du ville rösta en femma! Det skulle betyda så mycket.



http://www.yourmoda.se/skyltfonster/?id=13050



Om du gör de är ja evigt tacksam!

Postat av: Sunna Katarina

Åh vad roligt! Har gjort mina sju fakta nu, de var roligt men lite svårt att komma på vad man ska skriva. Vilka roliga fakta du hade förresten :)

2010-03-12 @ 00:18:25
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0