hur man botar en ankommande förkylning AB

 

Igår morse vaknade jag med huvudvärk och fick inget gjort på hela dan. Tryck i öronen, illamående, snuva, ja en riktig jäkla förkylning var på väg, det kände jag. särskilt som jag inte varit ordentligt sjuk på säkert 2 år. Pga mitt zombieliknande tillstånd gick jag och la mig vid åtta på kvällen. jag hade då smörjt in hela nacken och nästan hela ansiktet med tigerbalsam. vaknade kl 2 på natten. mådde nästan ännu sämre än innan jag gått och lagt mig.

 

att bli sjuk har jag verkligen inte tid med!, tänkte jag och masade mig till köket. det bästa botemedlet mot en ankommande förkylning är nämligen följande (om man är anti-medicin som jag är);

 

hacka en vitlöksklyfta eller två i grova bitar och hetta upp vatten i en kastrull med färsk ingefära (söta ev med honung). svälj vitlöken rå(!) och drick teet direkt efteråt.
teet dämpar vitlökssmaken och rensar bihålorna. sen går man och lägger sig, helst under tre täcken så man svettas järnet! så rensar man ut alla gifter och dumma baciller som vill slå ut en.

imorse vaknade jag nästan frisk som en nötkärna

voilà!

 

translate

cure your oncoming cold with raw garlic and ginger tea

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0