Nyheter i bokhyllan

Jag har varit med i de flesta bokklubbar som lämnar utskick i brevlådan. Numer sitter en "Ingen reklam, tack" lapp på locket. Inte blir man av med reklamen för det. Istället ringer de. Och jag är ju som sagt väldigt svag för just böcker.



De här två kom hem med posten igår.
Min hjärna som är väldigt förtjust i att organisera och vara rättvis hindrar mig dock från att hugga in. I min hylla finns lång väntetid. Jag köper för många. Den här veckan har den fått ett tillskott på inte mindre än sex nya böcker.
I kallhäll centrum ligger nämligen ett av Stockholms bästa antikvariat. Skyltfönstret fungerar som en magnet på mig, och eftersom det är så billigt kan jag inte låta bli att köpa åtminstone en pocket när jag är på väg hem från konsum.
Jag blir så exhalterad av böcker att jag får hjärtklappning, ja nästan blir utbränd, bara av att tänka på det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0