Något mer

 
Det är inte bara våren som gör att allt känns hoppfullt. Det senaste halvåret har jag övat mig så mycket i att ta hand om mig själv att jag funnit någonting därinne som är mer värdefullt än något annat. Att Alltid lyssna på min inre röst, om man nu vill kalla det intuition eller det inre barnet eller magkänslan. Jag har lärt mig att inte bara låtsas lyssna, utan Faktiskt lyssna, och Agera utifrån hur det känns. Det känns som att hela mitt liv är förändrat och jag vill inte ha något ogjort. Nej, inget. 
 
Jag har börjat fotografera igen. Jag har insett vad jag vill göra och inspireras av. Den sista tiden har jag fotograferat väldigt mycket här hemma. Snart är det 1 mars och jag och J har bott här i ett år. Det har hänt så mycket, inklusive att jag flyttade ut ett tag. Mitt i kollapsen. 
 
Ett Yoda-citat som jag kommer tillbaka till om och om igen är "you must unlearn what you have learned", som utspelar sig när han är med luke i ett träsk och luke ska använda sig av "the force" för att lyfta skeppet som kraschat i gyttjan. i mitt fall är det tron att självuppoffring är det finaste man kan göra. och jag vet att jag inte är ensam om att utöva denna idé. det är ett inlärt beteende som ligger djupt i många människors liv. jag har börjat lära mig skillnaden på att vara egoistisk och narcissistisk. det är inte fult att vara egoist, medan narcissism handlar om att agera egoistiskt utan empati. att vara intresserad av personlig utveckling har inte varit förgäves, men mångfalden inom "spirituella kretsar" har skapat stor förvirring genom åren. jag har lärt mig att saker inte är vad de verkar. jag har anammat "you must unlearn what you have learned". 
 
hoppas ni får en underbar helg! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: felicia

<3 Tack för detta inlägg, både bilder och ord!

2018-02-18 @ 08:36:07
Postat av: Veckomagasinet anne von porat

så fina blommor

2018-02-19 @ 10:49:02
URL: http://veckomagasinet.com
Postat av: Maria

Lärorika tankar och citat, så lätt att ta för givet. Skönt att läsa det du skriver som påminnelse :)

2018-02-20 @ 19:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0