ask and it is given

 
 
Jag gick och tänkte på våren och förrådet jag ska inreda till verkstad. Jag har börjat sy igen, vid sidan av smyckestillverkningen, och funderade på material/redskap jag skulle vilja ha för att underlätta många timmars arbete. jag har nog en strykbräda som står hos mamma och pappa, tänkte jag. men definitivt inget strykjärn. ägnade 1 timme åt att googla strykjärn och halvt bestämde mig vilket jag skulle köpa. Dagen efter hittade jag ett på bytis. gammalt visserligen, men fullt fungerande och till och med snyggt! I samma veva hittade jag stövlarna! Mina bästa hittills. Särskilt glad eftersom jag precis bestämt mig för att sälja de jag hade, pga att jag inte trivdes i färgen. Och så var de rätt storlek. 
 
Mina bästa bytisfynd! Så bytis funkar inte som soprum ska ni veta. 
Och nu har stövlarna premiärat på isfria gator! Men jag har inte hämtat strykbrädan ännu, så får stryka direkt på mattan. 
 
Små saker men stärker tron på attraktionslagen ändå. (Och jag har ju använt den både för att finna ny kärlek och nytt jobb!, så jag fortsätter nog ett tag till;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag har också märkt att attraktionslagen funkar. Hade gått önskat mig en sån symaskin som du har ett tag. Sedan dök den upp i en Second hand affär, fullt fungerande och till ett bra pris! Kunde inte tro att det var sant :)

Svar: toppen:-)
Sofia Nordahl

2015-03-12 @ 10:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0