office space

 
 
nya bra saker som ger lite pirr i magen är snart i antågande. om en dryg vecka deltidsflyttar jag in hos en vän och hennes dotter. vi är båda kreativa och lite inneslutna personer så det kommer nog bli en lyckad kombo. det känns alltid tråkigt att lämna stugan när hösten kommer, men det är så bestämmelserna ser ut här i området. inget vatten vintertid gör det dessutom svårt att stanna här mer än ett par dagar i taget. var det fritt att välja skulle jag kunna leva på regnvatten åtminstone tills det fryser.
 
något jag ser fram emot och redan planerar är hur min verkstad i nya boet ska se ut, och jag samlar bild-inspiration från håll och kanter. här i stugan har jag ingen given plats förutom köksbordet, där allt får samsas. verktyg, vajrar, sytrådsullar, gamla frukosttalrikar, kaffekoppar, böcker, krukväxter, att-göra-listor, cerat, trassel, ljuslyktor, färdiga smycken i lådor och pärlor i en enda röra.
 
 
såhät tidy skulle jag gärna jobba, ha en plats där man kan lämna allt där det ligger!
 
(bild från another feathers studio)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lonelyfield

I vanliga fall brukar man berömma folk för att de får till ett sånt vackert ljus i sina bilder. Jag gillar mörkret i dina! Svårt att förklara, men de känns så lugna på nått sätt. Som när solen är på väg ner och man tänt första lampan.

Svar: vad fint:) jag tycker om mörker, så jag antar att det kommer fram. har försökt att få fram bilder med "lätt" ljus men lyckas aldrig riktigt. kanske för att det inte passar mig. fint att du tycker om det.
Sofia Nordahl

2014-09-29 @ 11:17:31
URL: http://www.lonelyfieldpysslar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0